KEK LAPIS DAYANG SALHAH

Selepas ronda-ronda di sekitar Medan Niaga Satok selama 45minit, kami meneruskan perjalanan ke tempat perniagaan kek lapis paling famous di Sarawak, tak lain tak bukan Kek Lapis Dayang Salhah.


Nak tahu lokasi Kek Lapis Dayang Salhah di mana? Ok, kat sini ada sedikit-sebanyak informasi mengenai Kek Lapis Dayang Salhah. Boleh la godek-godek kalau berminat. Nak beli secara online pun boleh.

Lokasi
No. 40, Kampung Gersik, Petrajaya, Kuching 93350, Sarawak

Telefon
082 – 445040 

Waktu operasi
8:30am – 10.30pm

E-mail
dsfood33@gmail.com 
keklapisdayangsalhah@gmail.com 

Website

Facebook



Setibanya di kedai Kek Lapis Dayang Salhah, pihak media seperti Bernama dan Santai TV tak melepaskan peluang untuk menemuramah pengusaha Kek Lapis Dayang Salhah. Kalau tak silap, ni anak dia kot. Tapi tak tahu la betul ke tidak. 


Dah masuk dalam kedai Kek Lapis Dayang Salhah, macam-macam jenis kek lapis ada. Saiz besar ada, saiz kecil pun ada, dengan harga yang berbeza, pilih je mana yang rasa berkenan.



Paling best, dapat rasa semua jenis kek lapis yang ada. Duduk la situ sampai konpius lidah nak pilih yang mana sedap yang mana tidak. Dah rasa, jangan tak beli pulak. Alang-alang dah sampai, rugi pulak tak beli untuk dibawa pulang.


Dalam duk try tuh, boleh la pilih kek lapis mana yang kena dengan lidah dan sedap untuk dimakan. Dalam banyak-banyak kek yang ada, antara yang menarik minat adalah kek lapis cheese cadburry, blueberry cheese, vanilla cheese. Eh, semua cheese je, cisdel betul. Tapi, memang cheese kek ni my favourite. Apa lagi, borong saja kek itu...


Kebetulan, housemate pun ada kirim 5 biji kek lapis. Antaranya, lapis oreo cheese, lapis india, lapis blueberry dan lapis manis. Beli banyak, pastu pakat pulak ramai-ramai. Jadi, boleh lah murah. Dengan pembelian RM200 ke atas, kami diberi 3 biji kek percuma. Campur tolak bahagi darab kamir dan bezakan, dapat lah lebih kurang RM8  sebiji. Cuma yang kek yang sedap macam cheese cadburry besar tuh RM20++ satu.

Nisa - Yana Yassin - Ruby - Faizal Fredley


Jangan risau, kalau beli nak bawak balik naik belon, kedai Kek Lapis Dayang Salhah ada sediakan perkhidmatan membungkus. Konpem, selamat la kek lapis dari lenyek tak tentu pasal bila sampai kat rumah.


Makan kek lapis sudah, shopping kek lapis pun sudah, kini tiba masanya untuk makan tengah hari pulak. Suspen jugak, ke mana laaa tempat seterusnya kami nak makan. Harap-harap, dapat lah merasa dan makan menu-menu yang tak pernah try lagi selama 2 hari di Kuching. Adakah mimpi menjadi realiti? Jeng jeng jeng


Full series : Sarawak, Aku Datang!
 

Post a Comment

4 Comments

  1. waaahhhh... sedapnya kek lapis.. nak! nak! nak!!

    ReplyDelete
  2. KiD:
    kek lapis dah habis pon, arghhhh

    ReplyDelete
  3. kalau ak tau awal2 ko pi sna, boleh suh belikan,huhuhu.

    Peberet ak gak. Time study, ad classmate asal sana. Ak siap pesan kat dia kek lapis ni..tpi mahal, jenis gulung punya,hhuuhu.

    ReplyDelete
  4. Tinta Lana:
    banyak jugak beli arituh
    housemate kirim dah 5 bijik
    klu pi sana, rambang mata nak pilih
    macam-macam rasa, macam-macam pattern ada dijual

    ReplyDelete