GENTING TRIP #8 : BREAKFAST IS THE KING


3-4 NOVEMBER 2012
AWANA, GENTING HIGHLANDS


Lena betul tidur di rumah panjang Awana Genting. Terkekek-kekek ketar kesejukan, bak kena penyakit Parkinson. Sebelum breakfast tu, kena la pi mandi dulu. Kasik gosok gigi, mandi-manda dulu, kasik hilang tahi mata. Tapi, air nya, fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu. Mengucap panjang sebelum mandi. Gua rasa macam mandi ais. Mau menangis rasa time mandi. Tapi, lama-lama, layan jugak. Fresh gila otak! 




Lepas mandi-manda, siap-sedia untuk breakfast. Ke mana lagi kalau bukan tempat makan yang paling best di Awana Genting Long house iaitu Pasar Ikan Bakar. Oyeah! Tak sabar nak tengok juadah apa pulak chef-chef kita sedia untuk pagi ini. Jom kita serbu!!!!!!!


Bihun goreng


Nasi lemak


Western food : Sosej - Beans - Nugget


Pelbagai jenis puff


Roti dan tembikai


Coco crunch - Corn flakes - Susu


Peanut butter - jem - kaya


Salad


Selama 2 hari 1 malam di Awana Genting, dah mula kamcing dengan member-member blogger yang lain. Selain Syafiq, Nisa, Mira, Hanis, Daniel, Kianfai, ini lah mereka yang menghiburkan saat-saat indah kat sana. Thanks guys


Ena - Fifa - Tyra - Tikah - Hibri - Khai


Sambil makan, sambil sembang, sambil gelak. Cukup, 3 in 1. Apa yang aku makan? Sah-sah la makanan popular kegemaran rakyat Malaysia, tak lain tak bukan Nasi Lemak.


Nasi lemak


Sebenarnya, aku ada satu rahsia sampai sekarang tak bagitau sape-sape. Lepas balik breakfast tuh, bila balik ke bilik aku rasa tak selesa dengan baju yang aku pakai. Kenapa ya? Tilik punya tilik, rupanya aku pakai baju terbalik. Dang! Aku konpiden takde sape yang perasan, cuma aku tak boleh tahan perasaan sendiri masa tuh. Mau tergelak sorang-sorang, lekas-lekas tukar balik kasik betul untuk next aktiviti.




Dah kenyang perut, ada lagi aktiviti. Aktiviti santai sebelum bersurai. Aktiviti seterusnya ni dipanggil telemacth, penentu group mana yang bakal jadi juara seterusnya bakal mendapat habuan yang hebat-hebat. Apakah games yang ada time telematch? Habuah apakah yang kami terima daripada pihak Resort World Genting? Tunggu cerita next episod eh. Kbye

Post a Comment

2 Comments

  1. jauh kat genting pon nasi lemak jg jd pilihan ati ye? :P

    ReplyDelete
  2. Shalee Abdul:
    tu lah, pergi kat mana-mana pun, pantang nampak nasi lemak
    favorite kot

    ReplyDelete